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Aux USA, 7% des recharges de VÉ se font au travail (et répondez à notre sondage pour les stats québécoises!!)

9/12/2013

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Recargo, la compagnie qui a racheté l'application mobile PlugShare, a compilé de nouvelles statistiques d'utilisation de voitures électriques plutôt intéressantes. Selon eux, les véhicules électriques à batterie (VÉB) comme la Nissan Leaf et la Mitsubishi iMiev gagneraient à voir augmenter le nombre de stations de recharge rapide à courant continu, afin de libérer ces véhicules dont le plus long voyage en moyenne est de 155 kilomètres. Pour la plupart des propriétaires, se brancher à une borne de type 2 à 240 volts et attendre que la voiture se recharge pendant 4-6 heures n'est tout simplement pas pratique, et peu d'entre eux le font.

  1. RÉPONDEZ À NOTRE SONDAGE CI-BAS POUR DES STATISTIQUES QUÉBÉCOISES

Au Québec, les bornes rapides à courant continu (BRCC) permettant la recharge d'un VÉB se verront apparaitre de façon progressive dans différents corridors à partir du printemps 2014 où un deuxième projet-pilote du Circuit Électrique verra le jour entre Montréal et Québec. Ce projet comptera 7 bornes DC sur l'autoroute 40 localisées à des aires de service du MTQ et des village-relais. Les corridors sont: 

  • Montréal-Québec * déploiement projet-pilote 2014
  • Montréal-Laurentides
  • Montréal-Sherbrooke
  • Québec-Rimouski
  • Drummondville-Sherbrooke
  • Montréal-Gatineau

Les bornes BRCC seront construites par AddÉnergie Technologies, une compagnie québécoise.  Aucune date précise n'a été avancée par le gouvernement sur l'installation des autres corridors, qui pourraient être déployées assez rapidement si on décide de passer outre le 2e projet-pilote MTL-QC.

On remarque aussi les mentalités différentes entre la tribu des véhicules électriques à autonomie prolongée (VÉAP) communément appelés Hybrides branchables tel la Chevrolet Volt, et la tribu des VÉB. Les deux groupes ne s'entendent pas sur qui devrait avoir la priorité à une borne de recharge. Les propriétaires de VÉB croient qu'ils sont prioritaires puisque la borne est leur seule source d'énergie, alors que le proprio de VÉAP croit que son autonomie électrique limitée devrait lui donner priorité puisque sa recharge durera moins longtemps.

Sur ce point, l'AVÉQ recommande à ses membres de donner la priorité au VÉB puisque sans électricité, le propriétaire de ce type de voiture est pris en otage à la borne, alors que le propriétaire de VÉAP peut continuer sa route en utilisant l'essence de sa voiture, quitte à affecter ses précieuses statistiques (c'est la raison #1 évoquée pour ne pas respecter l'éthique à la borne).

L'étude discute aussi des habitudes de recharge; 
  • 81% des VÉistes se rechargent à la maison, 
  • 7% au travail, 
  • et 10% aux bornes publiques. 

Parmi les 17 modèles de VÉ disponibles sur le marché américain, 

  • 59% sont des hybrides rechargeables, 
  • et 41% sont des voitures 100% électriques.


Pour les intéressés, cette étude peut être achetée pour 4000$ (1-3 utilisateurs), et 6000$ sans restrictions.


    Statistiques d'utilisation de votre voiture électrique (anonyme)

Soumettre
Recargo’s Inaugural PlugInsights Study Presents Unique Intelligence to Accelerate EV Adoption

VENICE, CA – November 14, 2013 – Electric vehicle software and information services company Recargo Inc., launches its plug-in vehicle (PEV) research firm PlugInsights today, with an inaugural report addressing the experiences, behaviors and opinions around charging a plug-in vehicle in America. The “2013 U.S. PEV Charging Study” is the most comprehensive look at the topic ever undertaken, drawing insights from more than 2% of all American EV drivers via a series of large surveys conducted earlier this year.

More than 40 pages of in depth, richly illustrated data, featuring over 65 tables and analytic commentary, the 2013 U.S. PEV Charging Study includes deep dives into home charging habits and EVSE installation, free and pay public charging, vehicle range issues, charging etiquette, and more.

The sample for the study was drawn from PlugInsights’ proprietary PEV panel, which pools the voices of over 3700 plug-in drivers of 17 different vehicle makes and models, mathematically modeled to reflect the “real world”. The growing panel will be the driving force behind a series of upcoming PEV studies in the months ahead, and is used for custom survey and focus group research with PlugInsights clients.

“We’re strong believers in the future of electric vehicles,” said Brian Kariger, CEO of Recargo. “PlugInsights is all about growing the industry by identifying the barriers to broad EV adoption. It’s a way to help automakers, utilities, charging networks, government agencies and the broader EV community make better decisions. That’s our mission, and that’s exactly what our first study does.”

“EV drivers are sophisticated people who aren’t shy about things they want to see done differently,” added Kariger. “The list of driver suggestions that emerges from this study is long and constructive. It ranges from seemingly trivial things like wanting longer cables at public stations, to fundamental needs like a more robust charging infrastructure, broader availability of workplace charging, special utility rates, and everything in between.”

One of the key themes to emerge from the study is the tremendous need to expand the availability of public Level 3 “fast charging”. “Until fast charging becomes broadly available, mid-range battery electric vehicles (BEVs) like the Nissan LEAF are trapped on a leash, close to home,” said PlugInsights’ Managing Director, Norman Hajjar. “Our data shows the average longest trip mid-range BEV drivers have ever taken is only 96 miles. They never stray too far from home because it’s just not practical to stop at a slow Level 2 charging station and plug in for 4+ hours, mid journey. Until fast chargers can bridge the gap between distant points, the appeal of these vehicles to a broader audience will be limited.”

Another key theme from the study is the diversity of opinion and behavior among drivers of different types of vehicles. “The ‘EV Nation’ is actually composed of many different tribes”, said Hajjar. “Plug-in electric/gas hybrid (PHEV) drivers and BEV drivers, for instance, are very different when it comes to how, and how often they charge their vehicles. They disagree on who should have priority at a public charging station. And unlike BEV drivers who must live with ‘range anxiety’, PHEV drivers never worry getting stranded when their batteries run low.”

The study goes on sale today at http://www.PlugInsights.com, where you can also see pricing, table of contents, and a complete list of the more than 65 tables and figures included.

Here’s Just a Portion of What’s Inside:


WHERE AND HOW OFTEN DRIVERS CHARGE
  • Share of all charging occasions by locations: home, work, public free and public pay
  • How often drivers plug-in
PUBLIC CHARGING
  • Frequency of public charging, including the length of average public charge sessions
  • Public charging station equipment reliability, attitudes toward congestion, ease of operation, reservation systems
  • What drivers do while waiting for their vehicles to charge
  • Authorizing and paying for a charge: in practice vs. “ideal”
  • Fast chargers: usage and attitudes
  • Awareness and “share of use” for charging networks
VEHICLE RANGE ISSUES
  • Longest trip taken, by vehicle technology
  • Ideal number of range miles to eliminate “range anxiety”
  • Incidence of dead battery stranding and “close calls”
  • Commuting and range issues

CHARGING AT HOME
  • What people paid for home charging station hardware/installation plus attitudes toward the process
  • Market share for home charging station manufacturers
  • PEV driver charging formats
  • Home charging frequency
  • Solar charging penetration and environmental attitudes
  • Use of and satisfaction with apps to monitor home charging
  • Awareness and use of special EV utility rates
CHARGING ETIQUETTE
  • Getting ICEd, and what to do about it
  • Who has priority at a public charging location: PHEV vs. BEV
  • Unplugging other drivers’ vehicles
  • The “polite” length of time to charge
  • Interacting with other drivers
COMPREHENSIVE APPENDICES
  • Table support for every chart and data citation.
  • Word cloud graphics
  • Analytic essay
  • Methodology

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    STATISTIQUES SAAQ: 170 592 VÉ au Québec (DÉTAILS ICI)
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